TROUWEN

Houd uw kerk op de hoogte.
Is er een wijziging in uw gezinssamenstelling door geboorte, huwelijk of overlijden, of gaat u of en gezinslid verhuizen?  Geeft u dit dan s.v.p. door aan het parochie secretariaat;
secretariaat@parochienuenen.nl  of 040 2831210.

Trouwen

Voor een huwelijk is het belangrijk om de datum op tijd vast te leggen, niet alleen voor het gemeentehuis, de fotograaf, de feestlocatie maar zeker ook voor de kerk.

Voor de viering in de kerk willen we tijdig beginnen met de voorbereidingen die als volgt verlopen:

Samen met andere bruidsparen die in dezelfde periode willen gaan trouwen, worden er drie bijeenkomst georganiseerd. Dit gebeurt samen met een gastechtpaar dat al langer getrouwd is. Tijdens deze voorbereidingsavonden gaan jullie samen in gesprek wat het trouwen voor de kerk voor u betekent. Verder hebben we het onder andere over de betekenis van een relatie, de waarde van vertrouwen en trouw en het huwelijk als sacrament.

Daarnaast hebt u een aantal gesprekken met een van de pastores. Tijdens die gesprekken gaat u samen met de pastor kijken naar de inhoud van de huwelijksviering. U bepaalt voor een groot deel zelf hoe deze dienst eruit komt te zien.

Voor het afspreken van de huwelijksdatum en verdere vragen kunt u terecht bij het parochiesecretariaat.